Support

Website

 

WordPress-berichten komen niet toe


Terug naar alle artikels

Antwoord

Vanuit WordPress worden er regelmatig berichten verzonden:

  • Berichten over updates e.d. naar het mailadres van de WordPress Administrator.
  • Berichten vanuit invulformulieren die aangemaakt zijn met een formulierenplugin of -widget.
  • Berichten vanuit WooCommerce.
  • Enz.

Indien je e-mailinstellingen zowel van WordPress zelf (bij nr 1), als van de plugin die de berichten verzendt (bij nrs 2,3 en 4) correct zijn, dan zullen die berichten effectief door WordPress verstuurd worden. Alleen kan er onderweg nog heel wat fout gaan, vooral door allerlei (terechte) spamfilters op het internet, die strenger worden op de voorwaarden om mail te versturen. Zo voldoe je best aan volgende voorwaarden, indien je zeker wil zijn dat alle e-mails (en dus niet alleen de berichten vanuit je WordPress installatie) correct toekomen:

  • Zorg ervoor dat één van de DNS-records van je domeinnaam een SPF-record is, met de correcte anti-spoofing instelling. Indien je mailboxen gebruikt van Adit, dan staat dit automatisch correct. Indien je de Google G Suite gebruikt (wat we aanraden), dan dient dit record er als volgt uit te zien:  “v=spf1 mx a include:_spf.google.com ~all”.
  • Indien je domeinnaam bij ADIT beheerd wordt en je hebt informatie hieromtrent nodig:  contacteer ons, en wij zullen je SPF-record checken en indien nodig (in overleg) corrigeren.

Indien vorig punt correct is ingesteld en je WordPress berichten komen nog niet toe, volg dan de stappen hieronder:

Lees meer

Ga als volgt te werk

  • 1

    Check de instellingen van je invulformulier

    Indien je wel systeemberichten van WordPress ontvangt, maar nooit berichten van je invulformulier, check dan de instellingen van je invulformulier:  zijn zowel het ‘van’ als het ‘naar’ andres bestaande mailboxen?

    TIP:  Gebruik hiervoor uitsluitend echte mailboxen, en geen doorstuuradressen.

    Indien zowel het verzendadres als het adres van de bestemmeling bestaande mailboxen zijn, ga dan verder met stap 2.

  • 2

    Maak een mailbox aan met je Plesk systeemnaam

    Volg hiervoor deze eenvoudige stappen:

    1. Ga naar Plesk
    2. Kopieer je Plesk systeemnaam naar je klembord.  Je vind je systeemnaam op de plaats die op de afbeelding hiernaast in paars is aangeduid. Klik op de afbeelding om te vergroten.
    3. Maak via de optie die hiernaast in geel is aangeduid een nieuwe mailbox aan die de naam draagt van je Plesk systeemnaam. Meer informatie hierover vind je in de Plesk handleiding.
    4. Test je invulformulier met een mailadres dat niet gelijk is aan het afzend- of het verzendadres dat je hebt bepaald in de instellingen van het formulier.

    Werkt het invulformulier nog niet?  Ga dan naar de volgende stap.

  • 3

    Zorg ervoor dat je WordPress installatie up-to-date is

    Dit is sowieso altijd belangrijk om over een correct en veilig werkende WordPress website te beschikken.

    Volg hiertoe volgende instructies:

    Voor meer info hierover kan je ons contacteren.