Antwoord
Vanuit WordPress worden er regelmatig berichten verzonden:
- Berichten over updates e.d. naar het mailadres van de WordPress Administrator.
- Berichten vanuit invulformulieren die aangemaakt zijn met een formulierenplugin of -widget.
- Berichten vanuit WooCommerce.
- Enz.
Indien je e-mailinstellingen zowel van WordPress zelf (bij nr 1), als van de plugin die de berichten verzendt (bij nrs 2,3 en 4) correct zijn, dan zullen die berichten effectief door WordPress verstuurd worden. Alleen kan er onderweg nog heel wat fout gaan, vooral door allerlei (terechte) spamfilters op het internet, die strenger worden op de voorwaarden om mail te versturen. Zo voldoe je best aan volgende voorwaarden, indien je zeker wil zijn dat alle e-mails (en dus niet alleen de berichten vanuit je WordPress installatie) correct toekomen:
- Zorg ervoor dat één van de DNS-records van je domeinnaam een SPF-record is, met de correcte anti-spoofing instelling. Indien je mailboxen gebruikt van Adit, dan staat dit automatisch correct. Indien je de Google G Suite gebruikt (wat we aanraden), dan dient dit record er als volgt uit te zien: “v=spf1 mx a include:_spf.google.com ~all”.
- Indien je domeinnaam bij ADIT beheerd wordt en je hebt informatie hieromtrent nodig: contacteer ons, en wij zullen je SPF-record checken en indien nodig (in overleg) corrigeren.
Indien vorig punt correct is ingesteld en je WordPress berichten komen nog niet toe, volg dan de stappen hieronder: